søndag 18. oktober 2009

Esker

Døttrene til ei god venninne av meg fylte 8 og 9 år, og da jeg ble bedt i selskap måtte jeg jo selvfølgelig prøve å lage noe til dem. Lagde jo tidligere en kalender av tomme fyrstikkesker, og fant ut at jeg kunne jo prøve å lage noe i samme sjanger. Siden den ene jenta har startet en karriere som gitarist, lagde jeg en eske med fire skuffer - slik at hun kan legge plekter og andre små skatter i denne.
Den andre jenta går på en kunstskole for barn, så da lagde jeg en eske hvor hun kunne legge tusjer og fargeblyanter i.
For at jeg ikke bare skulle levere tomme esker, fyllte jeg opp hver skuff med seigmenn (etter tips fra moren) Begge to ble kjempeglad, og da det skulle oppsummeres hvem som hadde fått hva fra hvem utbryter den yngste: Jeg har fått seigmenn fra Leena :-D

Eskene ble laget helt fra scratch. Altså brettet og tilpasset til å kunne inneholde litt større ting enn man klarer å få plass til i en fyrstikk-eske. Brukte min nyinnkjøpte Slice-maskin til å stanse ut bokstavene. Er jo også lykkelig eier av Silhouette-maskinen, men noen ganger er det veldig kjekt å slippe å fyre opp pc'n for å stanse ut noen få ting.





Ingen kommentarer: